Ni har inte felloggning som kärnverksamhet
- Ni ska fortsätta fokusera egna utvecklingsresurser på era egna system och tjänster.
- Ni ska veta exakt vilka fel som finns i era system så att ni kan ta rätt beslut för nästa release- Ny funktionalitet och/eller rättning av specifika buggar.- Genom att använda tjänsten vet ni exakt vilka fel som finns och hur ofta de inträffar
Dela kostnaden med andra
Rätta fel innan de rapporterats, arbeta "halvproaktivt"
Med rätt konstruerade system med central loggning behöver användarna inte ens rapportera in fel, systemen sköter det helt själv.
IT-utvecklarna och systemägare ser direkt när fel sker och kan rätta dem "halvproaktivt". Proaktivt är att se till att användarna inte utsätts för fel.
Har ni externa webbplats/tjänster är det tjänstefel att inte hantera fel aktivt
Fel skapar badwill och kan ge negativ publicitet. Fel kan i värsta fall få kunder att gå till en konkurrent.
Externa besökare rapporterar inte fel. Då skulle ingen ha några.